top of page

Acerca de

FrBA-11062.jpg

Nieuwjaarsconcert

Over dit concert

Frascati Symphonic stelde voor dit nieuwjaarsconcert een programma samen,

even sprankelend als de bubbels in een glas champagne.

​

Het eerste deel van hun optreden is onmiskenbaar van Oost-Europese inspiratie.

De ouverture van de opera ‘Ruslan en Ludmila’ geeft hun optreden onmiddellijk een briljante en fonkelende toets. En die wordt aangehouden met de prachtig georchestreerde Slavische Dans nr. 46/1 van DvoÅ™ák en de polonaise uit de opera ‘Eugene Onegin’ van Tsjaikovski. Maar ook het meer emotionele register wordt niet vergeten met het uiterst gevoelige ‘Lied voor Maan’ van DvoÅ™ák en het van genegenheid overlopend liefdeslied ‘Dein ist mein ganzes Herz’ van Lehár.

De Zwanenmeersuite van Tsjaikovski moet niet meer worden voorgesteld.

​

Na de pauze wordt de luisteraar opgewacht door de sprankelende ‘Carnaval Ouverture’ van DvoÅ™ák. Dat Frascati Symphonic niet terugschrikt voor het minder bekende repertoire bewijzen ze met de ritmisch gevoelige Danzon nr. 2 van Márquez.

Hierna neemt Johann Strauss jr het commando over met de klassieker onder de walsen, nl. de ‘Keizerwals’ en het ‘Uhrenduett’ uit: ‘Die Fledermaus’. Het concert wordt op een daverende manier besloten met het bekende ‘Brindisi Libiamo ne' lieti’ uit La Traviata waarmee Frascati Symphonic andermaal bewijst dat het een veelzijdig repertoire zwierig beheerst.

​

Als dit concert symbool staat voor het nieuwe jaar, wordt 2024 gegarandeerd

prachtig!!

Concertprogramma

Ruslan and Ludmila - Ouverture                                                  

M. Glinka

 

Slavische Dans op. 46 No. 1                                                        

A. DvoÅ™ák

 

Lied voor de maan                                                                        

A. DvoÅ™ák

​

Zwanenmeersuite – Wals                                                            

P.I. Tsjaikovski

​

Dein ist mein ganzes Herz                                                                       

F. Lehár

​

Eugene Onegin op. 24 – Polonaise                                            

P.I. Tsjaikovski

​

-   Pauze    -

​

Carnaval Ouverture op. 92                                                           

A. DvoÅ™ák

​

Danzón nr. 2                                                                                   

Arturo Márquez

​

Uhrenduett (uit: ‘Die Fledermaus’)                                              

J. Strauss jr

​

Kaiser-Walzer op. 437                                                                   

J. Strauss jr

​

Brindisi Libiamo ne' lieti                                                               

G. Verdi

Anja Van Engeland-7.jpg

Anja Van Engeland

Solist - sopraan

Anja Van Engeland studeerde aan het Lemmensinstituut te Leuven met grootste onderscheiding, specialiseerde zich vervolgens aan het conservatorium van Antwerpen en vervolmaakte zich daarna aan de International Opera Academy. Ze volgde masterclasses bij o.a. Helmut Deutsch, Mary Brennan, Robert Alderson, Suzanne Eken en Gemma Visser. Naar aanleiding van haar beloftevolle optreden op het  Belvedère-Concours te Wenen kreeg ze een bijzondere opera-coaching en werden haar diverse rollen aangeboden.


Na haar studies aan Operastudio Vlaanderen werd ze geëngageerd voor de rollen als Sophie Scholl (Die Weisse Rose), Leíla (les pecheurs de perles), Elvira (I Puritani) en nog vele anderen!


Als concertzangeres is Anja Van Engeland ook een graag geziene gaste. Samen met het symfonieorkest van Vlaanderen, onder leiding van David Angus, vertolkte ze de “Nursery Songs” van Piet Swerts. In het kader van het Mozart-jaar vertolkte ze onder meer Mozarts Mis in C klein in het Paleis voor Schone Kunsten in Brussel. 


In 2017, 2018 en 2019 vertolkte ze met Frascati  Symphonic de rol van Margerita in de hedendaagse opera Fausto in de Munt (Brussel). Sinds 2015 vormt ze met pianist Toon Spaepen het liedduo 'TastiVoce'.

​

Voor meer informatie over Anja Van Engeland, bezoek haar website

 

François Pardailhé

Solist - Tenor

De Franse tenor François Pardailhé komt oorspronkelijk uit Lyon. Hij groeide op in Toulouse, waar hij hoorn studeerde voordat hij zich tot operazang wendde. Na zijn afstuderen aan het conservatorium van Toulouse, werd hij tijdens de operasessie van de zomer van 2016 toegelaten tot de Internationale Academie voor Franse Muziek Michel Plasson. Sinds begin september 2016 begon hij te werken met Didier Laclau-Barrère. Momenteel is hij Artist in Residence in de sectie Zang onder leiding van José Van Dam en Sophie Koch aan de Muziekkapel Koningin Elisabeth in Waterloo.

Hij trad op als solist in tal van ensembles en operahuizen, waaronder het Capitole de Toulouse, de Opera van Bordeaux, de Koninklijke Opera van Versailles en Luik, de Munt in Brussel, het Capella Genevensis ensemble in Genève, de Sacqueboutiers de Toulouse, het Baroque KamerOrkest van Toulouse, het Archipels-les Éléments koor, Les Passions, het Mozart Orkest, het orkest Les Musiciens du Louvre, het Concert Spirituel en het ensemble

A bout de souffle, de Koninklijke Muziekkapel van de Gidsen.

 

Voor meer informatie, neem gerust eens een kijkje op zijn website:

www.francoispardailhe.com

 

francois 2.jpg
bottom of page